Właściciele małych i mikro przedsiębiorstw słysząc o marketingu internetowym, niejednokrotnie mogą dochodzić do wniosku, że jest to coś zarezerwowanego głównie dla dużych podmiotów na rynku, którzy mają odpowiedni kapitał i zasoby, by móc w ten sposób walczyć o klientów. Rzeczywistość i doświadczenie wskazują jednak, że nawet najmniejsze przedsiębiorstwa notują wyraźne korzyści, jeśli zdecydują się na pełniejsze skorzystanie z narażających się dzięki obecności w sieci nowych możliwości. Jak i kto może skorzystać z marketingu w sieci?
Pozycjonowanie i marketing dla właścicieli dużych firm
Duże firmy i koncerny już od dawna przykładają znaczną wagę do obecności w internecie, podobnie jak w innych najważniejszych mediach. Niekiedy ich właściciele, czy osoby zarządzające przedsiębiorstwem mogą dojść do wniosku, że nakładów na marketing można już zaprzestać, bowiem marka zaistniała już w oczach klientów. Takie podejście mogłoby jednak dość szybko doprowadzić do wypadnięcia z grona chętnie wybieranych firm i znacznie obniżyć obroty spółki. Liderzy branż nigdy nie spoczywają na laurach i ci, którzy się zatrzymają, bezwiednie zaczną się cofać. Dobrze wykonane pozycjonowanie Warszawa nie kosztuje dużo, a przynoszone długofalowe efekty z pewnością pozwolą nie wypaść z czołówki.
Średnie firmy i pozycjonowanie?
Średnie firmy muszą szczególnie ciężko walczyć o klienta – z jednej strony nad nimi stoją dysponujące znacznie większymi budżetami i możliwościami korporacje, a z drugiej podgryzane są przez małe i mikroprzedsiębiorstwa o niższych kosztach własnych. Jak utrzymać pozycję rynkową? Przede wszystkim, nie zaniedbując obecności w sieci. To właśnie tu niemal każdy konsument szuka korzystnej dla siebie oferty i odpuszczenie tego medium może powodować znaczny spadek zainteresowania świadczonymi usługami. Czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania z pewnością pomogą zawalczyć o rynek.
Małe i średnie firmy – też powinny nią zainteresować marketingiem?
Jeśli świadczysz usługi w swojej okolicy lub sprzedajesz produkty lokalnie, może ci się wydawać, że reklama w internecie to coś nie dla ciebie. Jednak w rzeczywistości właśnie małe biznesy odnoszą wiele korzyści z tzw. pozycjonowania lokalnego – czyli właśnie skierowanego do osób znajdujących się w swojej okolicy. To właśnie w Google większość z twoich potencjalnych klientów szuka informacji i obecność wśród pojawiających się na pierwszej stronie wyników pozwala na skuteczne dotarcie do nich.